Sagrada Familia – uit ‘n ander wêreld  

Die eerste keer wat ek in ‘n kar gebid het, was toe die mal Persiër (oftewel Iraniër) die vier van ons reisigers agter in sy ruim Mercedes ge-sardien het en in dolle vaart deur die druk verkeer van Barcelona na die katedraal Sagrada Familia gejaag het.  Ek was nog besig, ná ons aankoms, om Amen te sê toe die mal Persiër ons, weer in dolle vaart, een van die siertorings van die reuse katedraal in aanbou opjaag.   Ek het nie die trappe getel nie, maar ek skat dit was so drie honderd.  Die uitsig oor die stad was wasig en manjefiek.

Die aanvang van die konstruksie van die katedraal is in 1882, toe Antoni Gaudi, die Katalaanse argitek, dertig is.  Vir ‘n aantal redes is daar met die bouery gesloer.  Toe Gaudi in 1926 oorlede is, is dit nog glad nie voltooi nie.  Die storie is dat van die bouplanne verlore geraak het en dat Gaudi se konsep vir die katedraal nie uitvoerbaar is nie.  Dit is hoe ek dit meer as veertig jaar daarna gesien het, ‘n katedraal sonder ‘n dak.  Inteenstelling hiermee was die voorportale en die torings vir my fassinerend.

Onvoltooid, uit ‘n ander wereld

Die Basilika van die Sagrada Familia is soos niks wat ek al gesien het nie.  Die kunskritikus Rainer Zerbst sê, “Dit is seker onmoontlik om ‘n soortgelyke kerk in die hele kunsgeskiedenis te vind.”

Die gotiese toevoeging

Die voorportale het in die afgelope jare ‘n byvoeging gekry in die vorm van ekspressiewe gotiese rame voor die oorspronklike portale.

Kunsbeelde in die kerk

En die laasgenoemde het my oorstelp – hulle kom voor as die ingange van stalagtiet-grotte, met die sement wat nog van hulle boë afdrup.  Die kleurtekstuur van die hele fasade van die kerk laat mens voel dat hierdie gebou uit die grond uit opgestaan het.  Tog kom die treffende geronde torings amper speels en kunsmatig voor.

Basilica de la Sagrada Familia

Ek het spyt dat ek nie van Gaudi se ander argitektuur in Barcelona en Madrid gesien het nie.  Van foto’s kan ek sê dat die organiese inslag, wat vreemd en selfs droomagtig is, is getrou aan die eksentrieke gees van Katalonië wat van die wêreld se mees oorsponlike kunswerk gelewer het.

Antoni Gaudi, 1880

Die rit terug na die kampeerterrein met die mal Persiër was meer bedees.

© Willem van der Walt

www.loertoer.wordpress.com

Les Semboules, Antibes

Augustus, 2017

 

Bron

Wikipedia – Sagrada Familia

 

Beelde

Sagrada Familia, met konstruksietorings – archdaily.com

Sagrada Familia, met toevoeging – travelandfilm.com

Figure – Pinterest

Sagrada Familia, met bome – globaltickets.com

Antoni Gaudi – Basilica de la Sagrada Familia

 

 

 

 

 

 

Tagged: , , ,

Leave a Reply

