DRIE DAE IN ‘N TEMPEL – ‘n besoek aan Yuongpyeongsa

[Die derde in ‘n reeks van drie poste]

Die laaste oggend het ek die tuine afgeneem, die hoof Boeddha-beeld en verskeie interessanthede.

Yuongpyeongsa-Boeddha

Beeld en hooftempel

Die non het kom gesels met ons en ons attent gemaak op die ou monnik wat ‘n meditasie doen op die buitelyn van die tempelhof.   Hy is oor die negentig, sê sy, en al jare afgetree.  Ek hou hom dop en voel die eeue van die Boeddhisme in sy wandelgang aan, ‘n geskiedenis vanaf 300 n. C. toe Boeddhisme eers uit Indië hier verskyning gemaak het.

Die ou monnik

Ou Monnik by tempel

Ek kom op ‘n Tao-rots af, ‘n simbool wat eintlik veel ouer as die Boeddhisme self is.  ‘n Rots van dié soort is gewoonlik ‘n simbool van die wordende chaos in die heelal en is sentraal aan Taoisme wat seker uit die oertyd in China al gevolg is.

Tao-rots

My besoek aan Yuongpyeongsa was op ‘n manier die vaarwel aan my jaar se verblyf en klasgee in Suid-Korea.  Dit was in Meimaand en die natuur was op sy mooiste.  Vir Boeddhiste is die natuur sentraal aan hulle geloofsisteem.  Weereens, gaan dit oor Aarde en Gees wat ‘n eenheid vorm, siel en liggaam, ‘n idee in ‘n doudruppel weerspiëel.  Vir dié rede het alles waarde en is alles deel van mens se genesing en geestelike groei.   Hierdie drie dae is by my nou.  Sal altyd wees.

Die heelal in ‘n doudruppel

 

© Willem van der Walt

www.loertoer.wordpress.com

Les Semboules, Antibes

Mei, 2017

 

My foto’s

 

 

 

 

 

Tagged: , , , ,

Leave a Reply

