COVENTRY KATEDRAAL – gewyde kuns

Coventry Katedraal, ‘n 14de eeu gotiese kerk, is tydens die Blitz in die Tweede Wêreldoorlog bombardeer.  Vir my was dit ‘n besondere ervaring om in die ruïnes, wat hulle behou het, te staan.  Ek kan nie mooi sê wat die wemelende gevoelens in my was nie, van woede tot deernis, van bewondering tot besieling.  Die moderne katedraal is digby die bouvalle opgerig.  Dit het vanaf 1950 gebeur.  Onder die ingenieurs was daar ‘n span jong Duitsers wat ingewillig het om hand by te sit.

Ruïnes van Coventry Katedraal

Ruïnes van Coventry Katedraal

Die moderne katedraal, merkwaardige argitektuur, is ‘n skatkis van gewyde kuns.  Alles is fyn deurdag.  Die doopvont is ‘n uitgeholde rots gebeitel uit die heuwels om Bethlehem.  Een kapel nader mens deur ‘n doringkroon.  ‘n Ontroerende gelykenis van Christus is uit die verskeurde metaal van ‘n motorongeluk geskep.

Doopvont teen agtergrond van kleurvensters

Doopvont teen agtergrond van kleurvensters

Kapel van Christus in Getsemane

Kapel van Christus in Getsemane

Bo die naaf is die tapiserie Christus in Majesteit deur Graham Sutherland, een van die grootste van sy soort ter wêreld.  In elke aspek is daar majesteit, maar, vir my, is daar een ding wat ek na jare nog nie oor gemaklik is nie.  Dit is die uitdrukking op die Christus-gelaat.  Dalk is dit iets in my wat ‘n naderende, alwetende, amper siniese, glimlag daar bespeur, iets wat in teenstelling is met die hoë roeping.

Naaf en Tapiserie

Naaf en Tapiserie

Tapiserie (detail)

Tapiserie (detail)

Tussen die kunswerke in die katedraal, is die Christus-beeld geskep deur Jacob Epstein in die ruïnes van die ou katedraal, beeldhouwerk van die 1950s. [Kyk heel regs teen die muur in die ruïnefoto.] Dié werk is ‘n radikale afwyking van die Westerse tradisie om Christus as ‘n uitgeteerde, kwesbare figuur op die kruis uit te beeld.

Oermag

Oermag

Die eerste woord wat by my opgekom het, is primitief, met uitsluitlike positiewe konnotasies.  Die vorm, lyk dit vir my, word ontleen uit die beeldhouwerk van die oerwoudkulture – die Kongo, die Amasone, Indonesië en selfs Paaseiland.  Ek soek woorde om die gevoel van hierdie werk te omvat  − winterwolke oor nagberge; die diep stem van ‘n komende vulkaan …   Hierdie oermagtige figuur, voel ek, sal sy boeie deurbars en donderend oor die wêreld stryk.  Dit is gewyde kunswerk wat my tot diep gevoelens stem en, meen ek, wat kontemporêre geloof vars krag gee.

© Willem van der Walt

www.loertoer.wordpress.com

Les Semboules, Antibes

Desember, 2016

 

Bron

Wikipedia

 

Beelde

Katedraalruïne  –  mapio.net

Altaar met spykerkruis  –  cathedrallicking.wordpress.com

Doopvont –  tripadvisor.co.uk

Kapel met doringkroon  –  stopprocrastinatingandjustdoit.blogspot.com

Katedraalnaaf  –  lovelyoldtree.wordpress.com

Detail van tapiserie  –  blog.arthistoryabroad.com

Epstein Christus figuur  –  bron verloor

 

Opgedra aan my niggie Dawn Denton vir al die steun en leiding wat sy my gee

 

 

Tagged: , ,

Leave a Reply

