Portret van ‘n soen as ‘n voorruitveër

 

Kindsbeen leer ek jy soen pa.  Met die grootword, bly dit die gebruik, maar tog nie.  Gou sien mens die verskille in families en dan in streke, kulture, ander lande.  Ek dink weer hieroor waar mense mekaar soos voorruitveërs soen, en tog nie almal nie en nie altyd nie.  Die sosiale kodes in dié verband verskil ook.  Ek merk dat die president van Amerika die veërsoen toepas met diplomate en politici in die Midde Ooste  …

#  Voorruitveër  Regs

# Voorruitveër Regs

Vir my is dit ‘n aanpassing.  Hoe lank duur dié proses?   Hierdie gebruike is elle lange jare in akademiese kringe die wêreld deur  besigtig.  Die Anglo-Saksiese kulture vind die Lateinse binnedring van hulle proksemiese ruimte moeilik om te aanvaar.  Ek het in my jare met township studente ietwat geforseerde voeding opgedoen.  Die begrip “ruimte tussen mense” en die groetvorme is anders, om die minste te sê.

 Voorruitveër Links

Voorruitveër Links

Die voorruitveër in Frankryk tussen mans sal seker in Suid-Afrika beoordeel word as die betree van taboe.  Interessant hoe ‘n kultuur op só ‘n fundamentele gebruik kan verskil.  Vir die Fransman en die Spanjaard (minder dalk) is die voorruitveër deel van die dag, van die eeue.  Vir die Anglo-Saksiër is daar donker assosiasies hiermee.   Manlikheid sluit nie hierdie gedrag in nie.  Dit sal vir my interessant wees as Noorweërs of Swede vir my kan uitwys dat ek wel verkeerd is.

Nou ja, die wêreld is ‘n groot plek …

 

©  Willem van der Walt

Desember, 2014

Les Semboules, Antibes

http://www.loertoer.wordpress.com

Foto’s geneem deur Claudie

Tagged: , , ,

Leave a Reply

