LAVARENNE EN PLENSA: kuns in die openbaar

Die somerskare wat Antibes se oudorp binneval, sien vir die volgende paar maande die beeldhouwerk van Nicolas Lavarenne, treffende vorme van mense wat bokant die strand staan, wat oor ‘n Middeleeuse straat “vlieg”, wat luilekker teen ‘n muur uitstal.  En vir elke werk soos dit opdoem, moet jy opkyk.

 "Brons is swaar ..."

“Brons is swaar …”

" ... tog vlieg dit." - Lavarenne

” … tog vlieg dit.” – Lavarenne

Hy is in 1953, te Nice, gebore en het vanaf 1987 in die Verenigde State sy werk uitgestal.  “My navorsing voer my na brons beeldhouwerk,” sê hy, “vorme wat ‘verby vlieg’, wat op driepote staan, op stelte, pale wat die lug in skiet, kraglyne van hoë spanning, weerlig, lewenskragtig, streng.  Hulle verkeer in hoë kontras met die kompleksiteit van die menslike liggaam, amper barok, met elke anatomiese deel oneindig veranderbaar weens liggaamstaal.

" ... kraglyne ..."

” … kraglyne …”

Die ander kunstenaar wat die mensvorm ook sterk gebruik, is Jaume Plensa (geb. 1955), die Katalaanse beeldhouer wat die figure op Place Massena in Nice geskep het.  Meer treffend nog is sy “Nomade” wat permanent op die vesting van St Jaume te Antibes te siene is.

Peinsers op Place Massena, Nice

Peinsers op Place Massena, Nice

"Wanneer die woord beliggam word" - Plensa

“Wanneer die woord beliggam word” – Plensa

Die gelate van my figure,” sê hy, “het altyd  geslote oë.  Soos in ‘n droom, gebeur dinge intern.  Die kop is ‘n spieël waar die toeskouer op homself kan reflekteer .  Vir my, moet die kunswerk ‘n plek wees waar jy dit kan geniet.  Soos ‘n film wat jy weer sien.  ‘n Poëtiese afdak waar jy kan herstel, jouself weer vind … voordat jy weer terug wêreld toe gaan.”

Die Nomade bepeins die see

Die Nomade bepeins die see

Vir my is baie kontemporêre kuns kil en koud.  Dit is nie dat ek slegs lekkervoel of sentimentele kuns goedpraat nie, nee.  Maar dit is tog vir my ‘n groot inspirasie om kunstenaars soos Plensa en Lavarenne se werk te ervaar.  Hulle is ‘n koel bries op ‘n warm dag;  ‘n glas koue water in die woestyn.  En wat hulle daaroor te sê, neem my weg van die doodsheid van baie kontemporêre kuns wat ook ‘n vorm van masochisme kan word.

Nicolas Lavarenne

Nicolas Lavarenne

Jaume Plensa

Jaume Plensa

 

© Willem van der Walt

Juniemaand, 2016, Antibes

www.loertoer.wordpress.com

Bronne

Infoville Antibes-Juan-Les-Pins / Magazine Municipal d’information , mai /juin 2016, N° 47

Connaissance des Arts, Mars 2016.  Jaume Plensa, Quand le Mot prends corps »

Beeld van Lavarenne – Wipo.com

Beeld van Plensa – officiel galerie

Foto’s – Willem

Advertisements

Tagged: ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: