KLEURVENSTERS

‘n Duisend jaar gelede, sê hulle my.  Toe het kunstenaars in die middeleeue begin kleurglasvensters maak, hoofsaaklik vir die kerke en katedrale.  In Suid-Afrika is die kleurvenster tradisie in Afrikaanse kerke vir verskeie redes maar vyftig jaar oud, meen ek.  Ek kan onthou dat ek onder die gevierde Roosvenster van Chartres-katedraal gestaan het, net toe die son van die steenvloer ‘n palet kleure gemaak het.  Seker dit wat my nog altyd na die vensters van ‘n kerk laat kyk.

In die Côte d’Azur het ek al ‘n verskeidenheid vensters gesien, vanaf die tradisionele tot die strak modern, vanaf vensters met verhalende inhoud tot abstrak ontwerpe.

L'Eglise Saint Pierre, Cagnes-sur-Mer

L’Eglise Saint Pierre, Cagnes-sur-Mer

L'Eglise Sacre Coeur, Antibes

L’Eglise Sacre Coeur, Antibes

L'Eglise Sacre Coeur, Antibes 1950s

L’Eglise Sacre Coeur, Antibes 1950s

L'Eglise St Blaise, Valbonne, 13de eeu.

L’Eglise St Blaise, Valbonne, 13de eeu.

Ferdinand Leger Museum, Biot, 1950s

Ferdinand Leger Museum, Biot, 1950s

L'Eglise Ste Jeanne d'Arc, Nice

L’Eglise Ste Jeanne d’Arc, Nice

L'Eglise Ste Marguerite, Les Semboules, 1960s

L’Eglise Ste Marguerite, Les Semboules, 1960s

Chapelle du Rosaire, ontwerp deur Matisse  Vence,1951

Chapelle du Rosaire, ontwerp deur Matisse Vence,1951

© Willem van der Walt

Junie, 2014

www.loertoer.wordpress.com

Foto’s:  Willem

 

 

Tagged: , , ,

Leave a Reply

