Hôtel Belles-Rives

Sonder ‘n spesifieke doel klim ek in Juan-le-Pins, die Mediterreense dorpie tussen Antibes en Cannes, van die bus af.

Palais de Congres, Juan- le-Pins

Palais de Congres, Juan- le-Pins

Ek wil sommer drentel en rondkyk.  Dadelik tref die postmoderne argitektuur van die Palais de Congres, ‘n gebou met ‘n massiewe patiodak, my.  In die toerismekantoor hoor ek dat Le Provençal, die hotel waar  Charlie Chaplin soms vertoef het, verbou word – hyskrane en vragmotors en werkers met veiligheidshelms. Ag wat, dink ek, dan is dit  maar hoe dit is.

Ek slenter deur Juan-les-Pins, ‘n vakansie-oord wat die toonbeeld van Mediterreense sjiek was, maar hier en daar verdun die vernis. Die naam is afgelei van die baie dennebome in die omgewing. Juan is die Occitan patois vir die Franse naam Jean. 

Oorkant Le Provençal sien ek ‘n hotel in die art déco-boustyl met blou gestreepte sonskerms. Ek is nuuskierig en gaan loer.  Die hotel heet Hôtel  Belles-Rives (Mooi Drome).  Die ingangsportaal is treffend, luuks, die styl oorwegend art déco.

‘n Kelner nader my, wys my rond, vergesel my deur die portaal, oor die terras na die kroeg.  “Dit,” sê hy, “is die Fitzgerald-kroeg.”

Die Fitzgerald-kroeg

Die Fitzgerald-kroeg

“Fitzgerald?”  vra ek.

“ Ja,” sê hy, “die bekende Amerikaanse skrywer van The Great Gatsby.”

En toe onthou ek.  In die twintigerjare het Scott, Zelda en hulle kleintjie hier ‘n somerwoning gehad waar hulle geswem en in die son gelê  en vriende  onthaal het. In 1931 is  die huis omskep in die Hôtel Belles-Rives.  Oor baie dekades het die Esténe-familie aan wie die hotel behoort, die grasie en sfeer van die jare twintig en dertig behou en vandag  is die hotel ‘n skryn  aan Fitzgerald.  ‘n Nostalgiese plek  wat die skitterskyn van die Fitzgerald-tydperk weerspieël. Juis hier, meen die kenners, het Fitzgerald Tender is the Night begin.

Fitzgerald is ‘n sterk teenwoordigheid in die hotel. Oral is daar foto’s van die skrywer en sy geestelik onstabiele vrou.  En tog was hy gelukkig onder die suidelike son.

Belles Rives 4.jpeg

Ernest Hemingway, ‘n vriend van Fitzgerald, die legendariese skrywer van onder meer A Farewell To Arms, het hier by die Fitzgeralds besoek afgelê. Rudolf Valentino, die beroemde Hollywoodse rolprentster, ook en Pablo en Olga Picasso en Jean Cocteau.

Fitzgerald en Hemingway

Fitzgerald en Hemingway

Hôtel Belles-Rives, sê die kelner, is bekroon as Europa se boetiekhotel van die jaar.  Indrukwekkend, dink ek. Toe merk ek die klavier. En dié klavier? wil ek weet.  Baie oud, sê hy.  Staan al van die twintigerjare hier. Toe hy loop, staan ek alleen in die Fitzgerald-kroeg.

Die Klavier

Die Klavier

Ek kyk na die klavier.  Dis ‘n ou Baldwin-vleuelklavier.  Cole Porter het dit heel moontlik hiernatoe gebring en die klanke van Night And Day daaruit getower. Dis ook heel moontlik dat Ray Charles en Diana Krall hier gespeel het, toe hulle Juan Jazz, Juan-le-Pins se wêreldberoemde musiekfees, bygewoon het.

Cole Porter

Cole Porter

Ek gaan sit voor die klavier.  Ek speel.  En spoke kom dwaal om my. Tussen die rook deur, met drankies in hul hande, die deftige vroue met hulle flapper-modes, die beroemde skrywers, die kunstenaars…  almal kom oë wys.  Onder hulle vermoed ek Josephine Baker, Edith Piaf, Maurice Chevalier, Miles Davis…  Die lys van beroemdes wat hulle name in dié gasteboek geteken het, strek die verskiet in.  En verbeel ek my of hang die vroue se parfuum swaar oor die klavier se klawers.

Josephine Baker, 'n deco grafiek deur Paul Colin

Josephine Baker, ‘n deco grafiek deur Paul Colin

Ek sweef behoorlik by Hôtel Belles Rives se voordeur uit.  By die bushalte kom ek tot verhaal en kyk na my vingers.  Asof in verwondering. En ek besluit: júlle gaan ek nooit ooit weer was nie.

© Willem van der Walt

Oktober, 2013

www.loertoer.wordpress.com

Foto’s

Willem

Cole Porter  –  www.pbs.org/wnet/americanmasters/episodes

Josephine Baker, deur Paul Colin

 

 

  

Tagged: , , , , , ,

Leave a Reply

