Die Oorlogsmonument, Ichon, Seoel

Die besoek aan hierdie massiewe gedenkteken in Ichon, Wes-Seoel, is nie iets wat ieder en elk sal geniet nie.  Maar daar was tog iets vir kinders in die uitstalling van ou stralers wat in die burgeroorlog van 1950-1953 op die Koreaanse skiereiland gebruik is.  Seuntjies kon in die kajuite inklouter, geraasmaak en ondersoek instel onder die toesig van ironiese vaders.

Die hoofgebou

Die hoofgebou

Die hoofgebou laat mens egter meer nugter.  Ek staan in die hoofportaal en kyk links en kyk regs, na gange wat aan beide kante marmer gedenkplate het, elke plaat seker twee meter lank en ‘n meter en half breed – die name van die gesneuweldes.  Hulle strek die verte in.  Mens wil nie die somme begin maak nie.  Dit is ‘n deel van die statistiek wat ons meedeel dat die Koreaanse oorlog die grootste van sy soort in die 20ste eeu was en dan seker in die geskiedenis.  En dié gange na links en regs is nie die enigste gange nie.  Die woord “miljoene” hang in die lug.

Die gange

Die gange

Dit was vir my veral ontroerend om by die klein gedenkplaat te gaan staan wat die Suid-Afrikaanse vlaggie op het.  Ses-en-dertig name.  Ek kan onthou dat ‘n vriend van my pa het hom in 1950 gevra om saam Korea toe te gaan “om die kommuniste te gaan beveg”.  My ma se kommentaar was, Was Hitler nie genoeg nie?  Ek kyk na die name van my landgenote wat op daardie bodem gesterf het.  Wie was Tertius Liebenberg?

Die Suid-Afrikaanse gendenkplaat

Die Suid-Afrikaanse gendenkplaat

Buite op die groot oop plein voor die hoofgebou is daar ‘n reuse gedenknaald, seker vyf-en-twingtig meter hoog.  Om die naald is daar figure van vegtende soldate uitgebeeld, dramaties en heldhaftig.

Die gedenknaald

Die gedenknaald

Ek dink aan Noord-Korea wat nou nog in ‘n toestand van oorlog met die Suide verkeer.  Nêrens elders in die Suide is daar ‘n obsessie met die oorlog soos daar in die Noorde voorkom nie.  Die Noord-Koreane het versteen in ‘n nasionale paranoia, nie ‘n “kommunistiese” enklave nie, maar ‘n Middeleeuse koninkryk waar die leier tot ‘n halwe god verhef word.  Hulle is militêr; daarom bestaan hulle.

Oorlogsfigure

Oorlogsfigure

Ek neem die metro van Ichon af.  Ek dink aan die tragiek van my eie land.  En ek is dankbaar dat ons statistiek verdwerg word teen die skaal van Korea se tragedie.

(c) Willem van der Walt

Februarie, 2008

www.loertoer.wordpress.com

Beelde: Willem 

Tagged: , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

